Verander lettergrootte

uitstelexamens

Je mening over het CBR, de RIS, de veranderingen van het CBR.

Re: uitstelexamens

Ongelezen berichtdoor Instructeur 2 » 02 dec 2010, 08:42

Oké, maar het examen gaat toch ook een groot deel over die besneeuwde "binnenwegen"?
Instructeur 2
Rij-instructeur

Advertentie

g

Ongelezen berichtdoor Wout-Jan » 02 dec 2010, 10:07

tsja dan zal ik het nog verder nuanceren, als daar een sneeuwvlok ligt dan zegt dat zeker niet dat een examen niet door kan gaan. Vorig jaar en het jaar daarvoor werden naar mijn idee examens afgelast wanneer het absoluut niet meer nodig was. Dat die wegen vrijwel overal schoon waren maar dat er nog ergens een klein strookje sneeuw residu lag.
Vooral de examens van 11:40 die gecanceld werden omdat er s'ochtends om 8:00 sneeuw gevallen was en de temperatuur ruim boven de 0 en later dus veelal weg gedooid was.

Daarom viel het mij mee dat gisteren de examens gewoon door gingen en er wel over dit soort wegen werd gereden, sterker nog straten die er zelfs "erger" aan toe waren.
Wout-Jan
Rij-instructeur

Ongelezen berichtdoor De kieb » 02 dec 2010, 13:58

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier in West-Brabant is het een puinhoop. Ik heb voor vandaag alle lessen afgezegd. Op de snelweg wordt hier zelfs de 100 kilometer per uur niet gehaald en de binnenwegen zijn onbegaanbaar. Bijzondere verrichtingen zijn onmogelijk te doen en alleen de grotere doorgaande wegen zijn, zij het slecht, te berijden. Ik ben van mening dat een leerling (alle leerlingen maar in het bijzonder de leerlingen die aan het begin van de rij opleiding zitten) hier niets van kunnen leren.
Juiste beslissingen berusten op ervaring.
Ervaring berust op onjuiste beslissingen.
De kieb
Rij-instructeur

Ongelezen berichtdoor Maatje » 02 dec 2010, 14:13

Ik hoor nu al dagen dat het overal zo slecht is... hier in Leeuwarden is het gewoon mooi weer geweest... koud, maar wel met zonnetje. Vorige week vrijdag heeft het hier iets gesneewd, maar verder niet meer.
Maatje
Circuit
Circuit

Ongelezen berichtdoor Steengoed » 02 dec 2010, 15:14

Hier in Groningen niks loos, examens en de rijlessen gaan vandaag gewoon door.
Hier en daar een sneeuwvlokje en een heerlijk verblindend zonnetje op zijn tijd... 8-)
Steengoed
Autoweg
Autoweg

Ongelezen berichtdoor Instructeur 2 » 02 dec 2010, 17:28

In Harderwijk zijn alle examens vandaag afgelast. Ik ben wel gewoon doorgegaan met de rijlessen. Dat was op zich wel te doen. De binnenwegen zijn wel behoorlijk glad, en er waren best wat aanrijdingen.
Met een beginnende leerling zou ik ook niet zijn gaan rijden, voor de wat meer gevorderden is dit een goede kans om extra ervaringen op te doen.
Instructeur 2
Rij-instructeur

Ongelezen berichtdoor Wout-Jan » 02 dec 2010, 20:01

Hier is ook alles afgelast en terecht overigens ;-)

Tot 8 uur was het hier nog redelijk te doen daarna heb ik de lessen tot 2 uur geschrapt.
Veelal beginnende leerlingen en leerlingen met rij angst. Daarna waren de wegen redelijk begaanbaar of in ieder geval was het niet meer "bumper aan bumper" rijden.
Wout-Jan
Rij-instructeur

Ongelezen berichtdoor Maatje » 03 dec 2010, 11:34

Uiteindelijk hier nu ook een behoorlijke witte laag op alles. Grote wegen lijken wel begaanbaar door pekelstrooi, kleine weggetjes vet glad door ijs eronder. Er is bijna geen verkeer op het moment.
Zal bij Steengoed ook ongeveer zo zijn nu?
Maatje
Circuit
Circuit

Ongelezen berichtdoor De kieb » 03 dec 2010, 13:13

Hier ligt er alles al weer uit. En volgens de krant komt er nog meer aan.
De Telegraaf vr 03 dec 2010, 11:36

Rijkswaterstaat waarschuwt voor sneeuw DEN HAAG - Rijkswaterstaat waarschuwt voor sneeuwbuien die vrijdagmiddag het verkeer in de Randstad parten gaan spelen. Het gaat om stevige sneeuwbuien die vanaf 13.00 uur vooral in het westen van het land voor veel overlast zullen gaan zorgen. Het vermoeden is dat er in de loop van de middag tussen de 5 en 7 centimeter sneeuw valt. Rijkswaterstaat strooit doorlopend preventief op de belangrijkste wegen.

De kieb
Rij-instructeur

Ongelezen berichtdoor Steengoed » 03 dec 2010, 13:50

Maatje schreef:Zal bij Steengoed ook ongeveer zo zijn nu?

Er is hier vanacht 5 centimeter gevallen, heb de les van 8 uur vanochtend dan ook verplaatst.
Om 9 uur de weg op gegaan met een leerling die volgende week "hopelijk" gaat afrijden dus dit was een leuke uitdaging voor hem. Hebben op een grote, afgelegen parkeerplaats even gestoeid met de auto op de sneeuw mtgreen Om 11 uur waren de wegen redelijk schoon en heb de ik de leerling van 8 uur alsnog opgehaald. Dus momenteel valt het reuze mee, maar er wordt veel sneeuw voorspeld maar voordat dat hier is heb ik mijn werkdag denk ik al achter de rug ;-)
Steengoed
Autoweg
Autoweg

Ongelezen berichtdoor Steengoed » 05 dec 2010, 23:50

Benieuwd wat de komende week gaat brengen...ben er de afgelopen week beter vanaf gekomen dan een aantal medeforummers/collega's, alleen op zaterdagmiddag heb ik het laatste lesuur moeten laten schieten door hevige sneeuwval. Aankomende woensdagochtend een TTT en woensdagmiddag een examen. Volgens de huidige berichten krijgen we donderdag weer sneeuw dus ik duim me duimen blauw mtgreen mtgreen mtgreen
Steengoed
Autoweg
Autoweg

Ongelezen berichtdoor Wout-Jan » 06 dec 2010, 11:20

Vanochtend zijn de eerste examens afgelast hoe het daarna is gegaan weet ik nog niet.

Hier ligt nog erg veel sneeuw residu dat vannacht opgevroren is. Spekglad op de binnen wegen.
Wout-Jan
Rij-instructeur

Ongelezen berichtdoor De kieb » 20 dec 2010, 16:07

Vandaag in Top:

Rijexamens op 20 en 21 december in de meeste plaatsen afgelast

Vanwege de extreme weg- en weersomstandigheden en de weersvoorspelling heeft het CBR besloten de rijexamens, toetsen en nader onderzoeken op maandag 20 december en dinsdag 21 december in de meeste plaatsen af te gelasten voor de hele dag. Hierbij gaat het om de categorieën auto, auto met aanhangwagen, motor en bromfiets.

Bovengenoemde maatregel geldt nog niet voor de rijexamens, toetsen en nader onderzoeken voor de auto in Heerenveen, Sneek en Den Helder. Daar beslissen de examinatoren zoals gebruikelijk vlak voor het examen of het doorgaat of niet. Bij uitstel geven ze dat door aan de rijopleider van de examenkandidaten. De kandidaten worden in deze plaatsen dus gewoon op de examenlocatie verwacht.

Verder gaan op woensdag 22 december de rijexamens voor motor en bromfiets niet door in het hele land. In plaats daarvan komt capaciteit beschikbaar voor uitgestelde autorijexamens.
Voor de afgelaste motor- en bromfietsexamens op 22 december vindt geen uitslagverwerking plaats. Deze examens worden niet in rekening gebracht. Ze kunnen opnieuw worden gereserveerd via de vrije capaciteit, hiervoor komt geen speciale uitstelcapaciteit beschikbaar.
De kieb
Rij-instructeur

Ongelezen berichtdoor Wout-Jan » 20 dec 2010, 19:13

klopt, en nu maar hopen dat het woensdag wel door gaat.
Heb dan namelijk 3 examens. Maar zie het somber in met deze weersverwachting.

Hoeveel uitstel examens/toetsen hebben jullie reeds gehad deze maand?
Wout-Jan
Rij-instructeur

Ongelezen berichtdoor Instructeur 2 » 20 dec 2010, 19:38

1 TTT en 1 examen. Dat valt dus nogal mee. Maar het is wel erg vervelend voor je kandidaat die voor het einde van het jaar dacht af te rijden.
Instructeur 2
Rij-instructeur

VorigeVolgende

Keer terug naar Het CBR.