Verander lettergrootte

Kilometer heffing

Je mening over het CBR, de RIS, de veranderingen van het CBR.

Re: Kilometer heffing

Ongelezen berichtdoor pienterpookje » 24 apr 2009, 09:40

Vooralsnog gaat de kilometerheffing er niet komen. Niet in zodanige vorm als dat deze gepland is. Er zitten nog teveel haken en ogen aan.

Elandrunner, wat een verstand! Kilometerheffing geldt slechts voor Nederland. Geen idee of jij 2000 km door Nederland wil gaan toeren, maar als jij naar het buitenland gaat, dan geldt dit echt niet hoor. Dan zou je moeten betalen voor gereden kilometers in een ander land, waar Nederland de centen voor opstrijkt?

Het systeem is nog te rudimentair om al binnen 2 jaar te kunnen worden ingevoerd. Het is niet zo dat het er helemaal niet komt, maar vooralsnog gebeurt er nog niet zoveel.

Jij blijft moord en brand schreeuwen, en zelfs geelhoed bedreigen, waarom? Ben jij echt zo iemand als Folkert van der G? Die Pim Fortuyn doodschoot omdat hij het niet eens was met de stellingen van Pim?

Ik vind jou een gevaarlijk iemand. Eerst mij uitdagen om een crash te maken, daarna Geelhoed bedreigen, vinden dat anderen maar van een brug moet springen. Ik denk dat jij geen probleem hebt met de overheid, maar met je zelf. Te klein geschapen misschien? :evil:

Tjongejongejongejonge! Wat jij kan, kan ik ook. Onbeschoft zijn bv. Maar die plaat voor je kop, lekker laten zitten. Fok jij je zelf maar lekker op! Vreet je vooral op van binnen... ik zie wel wat er van komt. Vooralsnog is er niks aan de hand.

En betreft de benzineprijs. Die is inderdaad exorbitant hoog. Ik ben wel blij dat niet al het groen hier geasfalteerd wordt. Laat ook nog wat prachtig natuurgebied na a.u.b. en weilanden, bossen enz. Nederland is een distribuerend land! Ja, bij ons draait alles om de export... maar daarom moet de boel toch niet compleet vol gebouwd worden en geasfalteerd?
En één geluid breekt plots de stilte,
Het komt uit de lucht en botst tegen torens en muren
't is een man aan de beiaard
En hij lijkt wel gek,
Hij speelt een lied dat wel uren mag duren...
pienterpookje
Circuit
Circuit

Advertentie

g

Ongelezen berichtdoor Eland-Runner » 24 apr 2009, 10:53

pienterpookje schreef:En betreft de benzineprijs. Die is inderdaad exorbitant hoog. Ik ben wel blij dat niet al het groen hier geasfalteerd wordt. Laat ook nog wat prachtig natuurgebied na a.u.b. en weilanden, bossen enz. Nederland is een distribuerend land! Ja, bij ons draait alles om de export... maar daarom moet de boel toch niet compleet vol gebouwd worden en geasfalteerd?

wat noem je natuurgebied? wat de mens zelf gemaakt heeft?
zodra er midden in de stad 3 bomen staan en een beetje gras, noemt met zoiets al natuur ?,c

er moet zodanig asfaltwegen komen dat het verkeer weer op een normaal manier kan doorstromen.
het klopt inderdaad dat er meer auto's bij zijn gekomen. maar van de 60% meer auto's. t.o.v 15% wegen...noem ik een lachertje.

4/5 baans weg gaat naar 2/3 baans weg. en later weer op 2 banen.
juist dan komt er file.
als alle snelwegen van nederland minimaal 4 baans worden per rijrichting, en 1 snelheid zouden aanhouden (120) en een apart vrachtwagenstrook, van 2 banen. dan zou de wegen al niet meer zo vol worden door middel van files

neem als voorbeeld rotterdam, richting den haag.
80 zone met trajectcontrolle. iedereen staat daar dagelijks vast in een gigantische file.
alsof dat allemaal goed is voor het milieu.

en dat mooi weer asfalt kan van mij apart ook vervangen worden door het oude versie ervan. mn voorruit ziet eruit als een maanoppervlakte. al die puntjes en barsten van opspattend steentjes.

Files heeft de overheid zelf laten komen. zelfde als woningen. waarom niet bij elke flat gebouw een eigen ondergronds parkeerplaats? meer plek voor tourisme.

OV is GEEN optie buiten de grote steden. vooral zeeland kent grote gaten in het OV.
ongeveer 60% van de dorpjes komt de bus maar om de 2 uur. dan nog het feit dat je moet overstappen. 1X gedaan.
van Schuddebeurs naar Rotterdam......3,5 uur reistijd (incl wachten)!!!!
terwijl diezelfde rit met eigen auto maar 1 uurtje duurde. voor de spits.
tussen de spits door was ik 1,5 uur onderweg. maar altijd nog 2 uur vroeger.

en wat viel mij op? meeste bussen/treinen rijden leeg rond. 4 a 6 zitplaatsen maar bezet. :roll:
dus ik vind, zolang er nog GEEN alternatief is voor autorijden. is het absurd dat men autorijden onmogelijk wilt maken.
Eland-Runner
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen berichtdoor geelhoed » 24 apr 2009, 11:33

Eland-Runner schreef: is het absurd dat men autorijden onmogelijk wilt maken.

Als men wilt dan zalt men het toch doen, of het nou magt of niet, daar kant niet aan veranderd worden, zo ist het nu eenmaal.

Student? Mijn gluteus maximus. :roll:
geelhoed
Circuit
Circuit

Ongelezen berichtdoor Eland-Runner » 24 apr 2009, 13:02

geelhoed schreef:
Eland-Runner schreef: is het absurd dat men autorijden onmogelijk wilt maken.

Als men wilt dan zalt men het toch doen, of het nou magt of niet, daar kant niet aan veranderd worden, zo ist het nu eenmaal.

Student? Mijn gluteus maximus. :roll:

zeker zelf nog nooit een opleiding af kunnen maken omdat het gat vroegtijdig gevuld moest worden?
jaloers?
Eland-Runner
30 Km zone
30 Km zone

Ongelezen berichtdoor pienterpookje » 24 apr 2009, 16:30

:lol: :lol:
Eland snapt het weer helemaal jongens.

Ik wil
Hij wil
Zij wil
Zij willen
Wij willen
Het wil

Willen is een uitzondering op de basis stam + t
Net als zal

Ik zal
Jij zalt?

Dat kan dus niet.

Of je nu een opleiding hebt afgerond of niet, daar zegt taalvaardigheid bar weinig over. Als je automonteur wordt, dan behoef je de Nederlandse taal lang niet zo machtig te zijn dan wanneer je studeert voor secretaresse of journalist.

Betreft die 3 bomen...

Hier staan er zeker 100x zoveel. Daarom dat ik niet in het westen wil wonen. Natuur is alles dat leeft gozer, dus ook die geplante boom. Een gekloond schaap is ook een schaap.

Ik vind dat je aardig uit je nek kletst. Hier zijn weilanden, misschien weet je wel niet wat zoiets is, maar dat is een groot stuk grond met gras. Daar omheen staat vaak een hek, of schrikdraad en in dat weiland kan men vee houden. Vee zijn dieren die men houdt voor bv melk en of vlees.

We hebben ook bossen.

Bossen is een grote groep bomen en heesters bijeen verdeeld over een zeer groot oppervlak. In de meeste bossen kan je wandelen.

Wandelen hoef ik toch niet uit te leggen? Misschien wel, want jij rijdt alleen maar auto... maar als ik jou was zou ik dat eens in het Woordenboek opzoeken onder de W.

En kijk dan meteen bij de P van Plaat.
En één geluid breekt plots de stilte,
Het komt uit de lucht en botst tegen torens en muren
't is een man aan de beiaard
En hij lijkt wel gek,
Hij speelt een lied dat wel uren mag duren...
pienterpookje
Circuit
Circuit

Vorige

Keer terug naar Het CBR.