Ik les al een behoorlijke tijd. Op dit moment heb ik al een 4e instructeur. Bij de eerste ben ik weggegaan vanwege het feit dat ik hem niet kon verstaan. Praatte slecht Nederlands. De tweede, had mij afgewezen. Ze zij dat als er geen verbetering op zal treden we maar moesten stoppen en ik gewoon maar niet moest rijden ( terwijl ik al een heel jaar geen rijles meer had gehad en voor het eerst weer begon ). De derde, daar voelde ik mij niet prettig bij, maar ook kreeg ik te horen dat hij zich zo moest concentreren in de auto. De vierde daar zit ik nu bij en die is erg goed. Probleem is echter dat ik door al die voorgaande instructeurs extreem bang ben geworden voor afwijzingen.
Ik ben te druk in mijn hoofd.Iedere keer dan raak ik in paniek als hij maar even rustig iets uit gaat leggen, uit angst dat hij zegt dat hij wil stoppen en ik raak in paniek als ik iets fout doe.
Vandaag gaf hij aan dat ik er altijd over na zal kunnen denken om over te gaan op een automaat ( dan ben je iets sneller klaar met lessen ) en dan kun je later les gaan nemen om te leren schakelen. Dat laatste vind ik wel belangrijk. Ik gaf aan dat ik een soort afwijzingsangst heb. Hij gaf aan dat dit helemaal geen afwijzing is, immers niet iedereen kan autorijden en er zijn meer mensen zoals ik. Hij noemde als voorbeeld : ' ik wil ook wel arts worden, maar ik heb er de capaciteiten niet voor ' en ik wil ook wel piloot worden, maar ik heb een oog die niet goed werkt '. Het is wel leuk om zoiets te horen. Dat voelt een stuk beter ! Ik schaam mij er wel een beetje voor als ik in een automaat ga rijden. Is dat niet een afgang ? De enige manier volgens hem om rustiger te worden in de auto is gewoon veel lessen.
Hiermee bedoelt hij een schakelauto. Is er iemand die mij toch een beetje bij kan praten ? Is er iemand die mij van dit vervelende gevoel af kan helpen ? Het voelt als zo'n afgang als ik in een automaat zal lessen of mijn examen hierin zal halen. Wat moet ik trouwens tegen anderen zeggen ?
Mijn moeder vind ik ook heel angstig in het rijden, maar zij rijdt wel in een gewone auto. Waarom kan ik het dan niet ? Misschien kan ik het ooit wel, maar dan ben ik wel een jaar verder.

En bij de tweede... Tja, als dat bij je eerste les werd gezegd vind ik dat raar. Hoe kan iemand dat nou na 1 les al zien? Daar gaan toch zeker een paar lessen overheen lijkt me... En die derde... Hmz, die moet zijn eigen kunnen 'concentreren in de auto'. Moet iedereen dat niet? Maar als je je er niet prettig bij voelt kan je beter stoppen. Wel fijn om te lezen dat je nu wel een ontzettend leuke instructeur hebt!
Wel snap ik je gedachten er achter door wat je heb mee gemaakt met de vorige instructeur. Je hebt dat ook aangegeven bij de instructeur waar je nu lest! Dat is heel goed van je!
Dat ziet t och niemand aan de buiten kant? En al zouden ze het zien... Wat dan nog!? Er zijn maar genoegn mensen die wel willen lessen maar het gewoon weg nooit kunnen omdat ze een (lichamelijke) beperking hebben. Die zouden er alles voor over hebben om auto te leren rijden, of het nu in een schakelauto is of een automaat. Maak je niet druk! Zoals ik het nu lees heb je een goede instructeur die begrip voor je heeft. Praat er nog eens over met hem, zal vast helpen! En gewoon lekker rustig doorgaan met lessen. En mocht een schakelauto niet goed gaan kan je altijd nog overstappen.
, toen mijn instructeur het over het rijden in een automaat had gehad. Toen ik al die leuke mailtjes las, was ik toch zeer onder de indruk.
, maar ook is het tegenwoordig trendy om in een automaat te rijden. Heb gehoord dat veel dure Mercedessen tegenwoordig ook allemaal met automaat worden verkocht. Ook zei hij : ' waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ' en ' wat is er nou zo leuk aan schakelen ' ? In de binnenstad schiet het niet op.