door Rittenburg » 29 jul 2010, 00:05
Een discussie over RVV en WVW is vaak boeiend en als we allemaal een beetje opletten zijn er ontzettend veel tegenstrijdigheden en lacunes te ontdekken. Die lacunes worden in de praktijk opgevuld door toepassing van "gezond verstand". Natuurlijk blijft er dan altijd het juridische vraagstuk in het geval "er iets mis ging" en het verhaaltje voor een rechter verschijnt. Dat is absoluut waar, maar waar WILLEN we het HIER (= op dit forum) over hebben? Juridisch gekissebis? Dat kan en dat mag (vast wel!). Ik heb een ander idee over dit forum, namelijk dat het hier gaat om de praktijk van het (leren) rijden, met "een ding" waar je een rijbewijs voor nodig hebt. In dat kader vind ik dit een beetje een onzin-discussie. Iedere gek snapt toch hoe je omgaat met de beschreven situatie?! Heel simpel: we willen geen dooien maken. Dus soms zie je af van "je recht" en "los je het op". DAT is wat bij een examen van een kandidaat verwacht wordt maar vooral ook wat daarna, na het behalen van een rijbewijs, ongeacht de categorie, ook van een bestuurder verwacht wordt. Door hier nu allerlei, juridisch juiste maar praktisch niet toepasbare, "ideaalplaatjes" te beschrijven, brengen we een (denk ik) heel groot deel van de doelgroep van dit forum nogal in verwarring. Ik schat in dat ca. 80% van de bezoekers alhier bezig is zich voor te bereiden op een praktijkexamen. Die zitten echt niet te wachten op juridisch "geneuzel" maar willen gewoon weten wat ze moeten doen in het verkeer.
Voor DIE mensen gaat het nogal duizelen, na het lezen van de bovenstaande berichten.
DUS doen we ze hiermee geen plezier.
Dat denk ik. En misschien sla ik daarmee wel helemaal de plank mis. Dan lees ik dat wel.