Verander lettergrootte

Oefeningen

Plaats hier je vragen over rijles en rij-examens.

Oefeningen

Ongelezen berichtdoor WendyT » 05 nov 2003, 20:17

Hoi!<br><br>Wie heeft er voor mij wat tips voor de volgende oefeningen: de halve draai, de acht en de cirkel. Ik heb hier nogal moeite mee.   :-/<br><br>Dank!
WendyT

Advertentie

g

Re: Oefeningen

Ongelezen berichtdoor Voorbijganger » 05 nov 2003, 21:26

De enige tip die ik zo kan bedenken is:<br>Kijk altijd goed waar je naar toe wilt en blijf daar naar kijken!<br><br>Bij de halve draai zou je dan je hoofd zover mogelijk in de richting moeten draaien waar je naar toe wilt en blijf daarbij ver van je af kijken; bijvoorbeeld naar het eind van de weg.<br>Ga dus vooral niet naar eventuele pilonnen of trottoirbanden kijken, want daar ga je daar juist naar toe. <br><br>Bij de acht kijk je steeds naar de hoek schuin tegenover de hoek waar je op dat moment bent.<br>Zodra je daar bent draai jij je hoofd in de richting van de hoek waar je dan naar toe wilt.<br>Dit patroon blijf je herhalen tot het moment dat je de acht afrondt.<br><br>Ook bij de cirkel blijf je op het moment dat je de eerste cirkel inzet zover als mogelijk naar links kijken.<br>Het venijn zit echter in de staart; op het moment dat je de laatste cirkel inzet zul je de opening, waar je het vierkant weer wilt verlaten, met je ogen moeten opzoeken.<br>En net als bij de acht stuur je vanuit de tegenoverliggende hoek schuin die kant op waarbij je door de (deur)opening blijft kijken.<br><br>Tja, het blijkt wel hoe lastig is om de praktijk in de theorie uit te leggen...... ::)<br>Hopelijk begrijp je toch wat ik (precies) bedoel en heb je er wat aan.<br>Succes! :)
Voorbijganger
Rij-instructeur

Ongelezen berichtdoor WendyT » 06 nov 2003, 17:00

Reuze bedankt voorbijganger! :D
WendyT

Ongelezen berichtdoor yikes_leloo » 11 jun 2004, 06:21

Ik ben bij 2 rijscholen geweest en heb bij beide 1 les op hun motor gereden. 1ste honda cb1 400 2de kawasaki. Ik heb bij de eerste rijschool gevraagd of ik op eigen motor mocht rijden. Dat kon :-). Eerste les ging zo goed dat hij zei :ga jij die motor maar halen.<br><br>To the point:<br>Ik heb een BMW K-100 1000cc uit 1983 en heb daar mee afgereden. Ik heb moeite om m'n gas constant te houden maar met m'n K niet. Heb wel het ruitje eraf gehaald, dan leek het net alsof de pillonen naar me toe vielen.<br><br>De truk is ook om je gas stabiel te houden. Let voor dat je een oevening doet op je omgeving en daarna concentreren op je oefening. Dan hoef je dat ff niet te doen. Dus niet schrikken dat je tegen iets aan rijd aan de overkant of wat dan ook. REM NOOIT IN BOCHTEN!!! Je mag wel remment een bocht in gaan maar niet in de bocht pas remmen. Juist omdat je dan misschien te hard remt. BTW dit geld ook gewoon. In de bocht niet remmen. Dus dan moet je je motor rechtop zetten dan remmen en dan weer de bocht in duwen.<br><br>Probeer alles met trekkende motor te doen. Dit moet ook volgens de regels maar dit helpt heel veel.<br><br>Vraag anders of je met je choke aan ff mag oefenen, dan lukt het misschien beter.<br><br>Ken je mensen met een motor? Zo ja vraag dan of je achter op mag en dat hij laat zien wat zijn/ haar motor kan zodat je niet meer bang bent. Heb ik ook gedaan, met m'n voeten op de grond :P<br><br>Laatste ding:<br>GEEF NOOIT OP!!!<br><br>Ik heb nog wel veel meer dingen maar goed.<br><br>Ik motorvoertuigbeheersing gedaan op m'n K en heb samen met andere leerling alles 2x gedaan. 1ste keer de snelheid zoals het moet en 2de keer wat harder. Uitwijken met 65 a 70km, remmen, snele slalom ook. Langzame slalom met zo'n 30km. Ik heb het in 1x gehaald en dus voor 200% geslaagd :-)<br><br>Ik kreeg zelfs een aantekening dat ik het op een deze K had gedaan, omdat deze veel zwaarder is dan de les motoren. Dus 1000cc en 250kg ipv <650 180kg.<br><br>Ik zal vertellen waarom ik dat op een k gedaan heb.<br>Een k doet niets, is stabiel en konstant. Juist een K75 is eigelijk de ideale les motor alleen een beetje duur. BMW's zijn niet mooi maar wel goed. Weinig mankementen.<br><br>Tip, univé is de enige verzekering die in de closule zet dat je er op lest!!<br><br>Ik moet 30 juni voor verkeers deelneming. (ik wordt appeltje genoem vanwege m'n werk), voor mij is het appeltje eitje zeggen m'n motor vrienden die al jaren rijden.<br><br>Mocht je nog meer tips willen dan mag je me altijd mailen. mailto:leloo@mac.com
yikes_leloo

Ongelezen berichtdoor Toontje » 27 maart 2005, 02:25

Leloo,<br><br>Als die BMW op jouw naam staat, was die waarschijnlijk niet verzekerd als lesmotor. In iedere polis staat namelijk, dat de bestuurder een rijbewijs moet hebben. Je hebt dus waarschijnlijk al die tijd onverzekerd rondgereden. Dat had bij een ongeval nog een hele dure grap kunnen worden!
Toontje

Keer terug naar Motorfiets - De praktijk.